SOS Alarm

Smart Passage – en innovation från SOS Alarm

Utmaningen för SOS Alarm var att skapa en enkel, digital passagelösning för att ge blåljusaktörer tillgång till fastigheter i syfte att skapa snabbare och effektivare hjälpinsatser.

Jenny, Jonas och Niclas beskriver hur de har arbetat inom projektet och hur en pilot tillsammans med räddningstjänst och fastighetsägare togs fram och lanserades. Hur affärsmodellen löpande har växt fram och hur nya samarbeten har format projektet och tjänsten.

De bjuder på erfarenheter, misslyckanden och framgångsfaktorer i ett samtal mellan beställare, tjänsteutvecklare och kravledare.


Om talarna:

Jonas Lind har 20 års erfarenhet av ledning, försäljning o affärsutveckling i flera branscher. Med kärlek till förändringsledning och fokus på kund och omvärld arbetar han idag på SOS Alarm som chef för tjänsteutveckling.

Niclas Cholodov har jobbat med produkt- och tjänsteutveckling i snart 15 år inom olika branscher. Är dessutom entreprenör och har genom åren drivit två egna företag inom retail och event. Jobbar sedan 2016 på SOS Alarm som tjänsteutvecklare. Brinner för UX och att sätta användarnas behov i fokus. Är oftast involverad i hela processen, från behov/problem till lanserad tjänst.

Jenny Andersson från Knowit Require arbetar som kravledare i Smart Passage.
Jenny har lång erfarenhet inom kravhantering och har arbetat med hela kedjan från att fånga krav i verksamheten till att omvandla dessa krav till verksamhetsstöd. Jenny har arbetat i stora internationella projekt så väl som mindre projekt och har vana att anpassa arbetssättet för att hitta den mest effektiva kravhanteringen.